bizimsınıf

bizimsınıff
 
Anasayfaportal*TakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap
bizim sinif son konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
Çarş. Tem. 08, 2009 5:05 pm
C.tesi Tem. 04, 2009 6:12 pm
Cuma Tem. 03, 2009 5:30 pm
Cuma Tem. 03, 2009 5:29 pm
C.tesi Mart 21, 2009 11:18 am
Cuma Mart 20, 2009 11:01 pm
Cuma Mart 20, 2009 8:44 pm
Cuma Mart 20, 2009 8:42 pm
Çarş. Mart 18, 2009 4:13 pm
C.tesi Mart 14, 2009 12:56 am
En iyi yollayıcılar
Alperen
 
hüsn
 
ecm_bal
 
~~Özge~~
 
admin
 
Live_Dead
 
sessizliksokağı
 
*tatlı*belam*
 
SessiZ_FırTına
 
<<OKULGEZGİNi>&a
 

 

Tekrar çalışmasının aşamaları nasıl olmalıdır?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Yazar Mesaj
hüsn
MUDUR YARDIMCISI
MUDUR YARDIMCISI
1 2
avatar
3 4


Kadın
Yaş : Kayıt tarihi : 19/11/08 Mesaj Sayısı : 756 Nerden : İş/Hobiler : Müzik,fotoğraf çekmek,siyaset,uzay... Lakap :

MesajKonu: Tekrar çalışmasının aşamaları nasıl olmalıdır?   Perş. Ocak 22, 2009 10:09 pm

Tekrar çalışmasının aşamaları nasıl olmalıdır?

Sömestri tatilinde öğrenciler öncelikle bir dönem boyunca öğrendikleri tüm bilgileri tekrar etmelidir. Bunun için konular gruplandırılmalıdır.

1) Konuları öğrenme düzeyinize göre gruplandırın:

Bir dönem boyunca gördüğünüz konuları; çok iyi öğrendiklerim, iyi öğrendiklerim, öğrendiklerim, iyi öğrenemediklerim ve hiç öğrenemediklerim şeklinde gruplandırın. Çünkü her gruba yönelik tekrar çalışması birbirinden farklıdır.

2) Gruplandırılmış konulara göre ayrı ayrı tekrar planı çıkarın:

Öğrenme davranışı konulara ve derslere göre farklılık gösterdiği gibi tekrarda öğrenme düzeyine göre farklılık gösterir. Bu nedenle tekrar bazen faydalı olurken bazen de zaman kaybına neden olabilir. Şimdi sırasıyla hangi konuları nasıl tekrar edeceğinizi açıklayalım.

Çok iyi öğrendiğiniz konular: Bu konuları tekrar etmek çoğu öğrenci için çok sıkıcıdır. Tekrar yapmaya başladıktan biraz sonra sayfalar hızla çevrilmeye başlanır ve bir süre sonrada “ben bunları zaten biliyorum” diyerek çalışmaya son verilir. Bu çalışma sırasında böyle düşünmek aslında normaldir. Çünkü insan ister istemez kendinden emin olduğu konuları baştan sonra tekrar etmekten sıkılır. Ancak çok iyi bilinen konular bile tekrar edilmediğinde unutulur. Bu konular öncelikle konu başlıklarına göre tekrar edilmelidir. Konunun başlığı okunmalı ve öğrenci zihninden konuyu tamamıyla hatırlamaya çalışmalıdır. Daha sonrada hatırladıklarıyla notlarındakileri hızlıca karşılaştırmalı ve hatırlayamadıklarını tekrar etmelidir. Yapılan bu çalışmayla çok iyi bilinen konular çabucak tekrar edildiğinden sıkılma daha az görülecektir.

İyi öğrendiğiniz konular: Bu konularla ilgili öğrenciler genelde zor soru geldiğinde zorlanırlar. Çoğu soruları rahatlıkla yaparlar. Ancak şu da unutulmamalıdır; sınavda soru olarak gelebilecek her konu önemlidir ve her konudan bir tane de olsa zor soru gelme ihtimali her zaman mümkündür. Bu nedenle her konu püf noktasına kadar öğrenmelidir. İyi öğrendiğiniz konuları tekrar ederken kaleminizi kullanmalısınız ve tekrar sırasında konu başlıklarını ve önemli bölümleri daha sonra yırtıp atsanız bile not tutmalısınız. Bu sizin konuya odaklanmanızı ve konunun püf noktalarını da öğrenmenizi sağlayacaktır. Böylece zor denilen soruları bile rahatlıkla yapar hale geleceksiniz.

Öğrendiğiniz konular: Bu grupta yer alan soruların % 80’inin öğrenciler rahatlıkla yaparlar. Ancak mükemmellik ayrıntılarda gizlidir. Sınavlar ne kadar net o kadar çok puan mantığına dayalıdır. Bu nedenle küçük ayrıntılar büyük sonuçları doğurur. Öğrendim dediğiniz konuları tekrar ederken sadece konuyu yüzeysel okumakla yetinmemelisiniz. Bu konularla ilgili ana ve ara başlıklarla birlikte bazı bölümleri not olmalısınız. Daha sonra bu konuları iyice pekiştirmek için bol bol test çözmelisiniz.

İyi öğrenemediğiniz konular: Bu grupta yer alan konuları tekrar etmek bir hayli güçtür. Öğrencinin konuyla ilgili bilmedikleri bir hayli fazladır. Bunun nedeni daha önceden konunun iyi öğrenilmemesi ve yeterince soru çözülerek pekiştirilmemesidir. Bu konular tekrar edilirken konu daha önceden hiç çalışılmamış olarak düşünülmelidir. Öncelikle anlaşılır bir dille özet çıkartılmalıdır. Konunun her bölümünde ara verilmeli bu bölümlerle ilgili soru bankalarından ve test kitaplarından örnek çözümler incelenmelidir. Daha sonra alt bölümlerle ilgili testler çözülmelidir. Çözülen testlerin sonucunda sıkça hata yapılan bölümler belirlenmeli ve bunlara tekrar çalışılmalıdır. Bu işlemler bittikten sonra konuyu pekiştirmek için bol bol test çözülmelidir.

Öğrenemediğiniz konular: Bu konulara yaklaşırken öncelikle şunlar düşünülmelidir. Bu konuya acaba doğru bir şekilde çalışıldı mı? Öğrenmek için gerekenler yapıldı mı? Ders esnasında öğretmen gerektiği gibi dinlendi mi? Anlaşılmayan bölümler bir bilene soruldu mu? Bütün bunlar yapıldıktan sonra konu yinede öğrenilememişse yapılacak en iyi şey konunun alt başlıklarında öğrenilebilecek bir bölüm olup olmadığını araştırmaktır. Eğer öğrenilebilecek bölümler varsa daha önceki anlattığımız bölümlerdeki gibi tekrar edilmelidir.

Ancak bütün bunları yapmadığınız için konu öğrenemediyseniz yapacaklarınız tabiî ki değişmektedir. Çalışmadığınız için öğrenemediğiniz konular için şöyle bir yöntem uygulamalısınız. Öncelikle bu konuların örnek çözümlerle anlatıldığı anlaşılır konu anlatımına sahip kitap veya dergi edinmelisiniz. Konu anlatan bölümleri büyük bir titizlikle yazarak çalışmalısınız. Yazma işleminde her bölümde çalıştığınız kısımları zihninizden tekrar ederek öğrenip öğrenmediğinizi kontrol etmelisiniz. Daha sonra örnek soru çözümlerine geçmelisiniz. Çözümleri kapatarak kitapta yer alan soruları çözmeye çalışmalısınız. Çözümlerinizi örnek çözümlerle kıyaslayarak nerelerde hata yaptığınızı belirleyip bunları giderecek önlemler almalısınız. Bu önlemleri aldıktan sonra daha önceki sınavlarda çıkmış bu konularla ilgili sorulara yönelmelisiniz ve bunları çözmeye çalışmalısınız. Çünkü gerçek sınavda çıkan sorular genelde soru bankalarında, kitaplarda ve dergilerdeki sorulara göre daha kolay ve daha ölçücüdür. Bu işlemler bittikten sonra sadece bu konularla ilgili test çözmeye başlamalısınız. Her testin sonunda yapamadığınız ve yanlış yaptığınız soruların konusunu veya alt bölümlerini tespit edip tekrar çalışması yaptıktan sonra yeni testler çözmelisiniz. Konu hâkimiyetinizi artırıncaya kadar bu işleme devam etmelisiniz.
_________________
...*Hayat Yaşadığın Kadardır*...




Ya Ümitsizsiniz,
Ya da Ümit Sizsiniz.
Ya Çaresizsiniz,
Ya da Çare Sizsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör

Tekrar çalışmasının aşamaları nasıl olmalıdır?

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
bizimsınıf :: PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ :: REHBERLİK -
CopyRight(c) guzeldost
Forum kurmak | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Haberleşme | Suistimalı göstermek | Ücretsiz blogunuzu yaratın